Idemyldring i nr 9



mandag 10. november 2014

Oppussing av ledig rom, og ønsker, trenger tips fra dere.

Hei alle sammen. 

Som jeg tidligere har skrevet har sønnen min kjøpt seg leilighet, og flyttet for seg selv. Det føles litt rart, og samtidig er jeg veldig glad på hans vegne. Han har virkelig vært dyktig til å spare til egenkapital. Så jeg må si jeg er en stolt mor. 
Etter at han flyttet ut, har vi fått et ledig rom. Vi har også hatt besøk av mus på loftet. Det sies å være et museår, så da bestemte vi oss for å pusse opp det tidligere rommet som sønnen min hadde, og få inn en garderobe der. Da kan vi ta alle klærne ned fra loftet. Det har gått bra med klærne heldigvis.

Jeg har glemt å ta bilde av rommet, før vi startet med oppussing. Sønnens rom hadde sandfarge og det var panel nederst. Panel som ikke var behandlet. Rommet hadde også vinylbelegg med oljete ringer som var lite pent. Vi bestemte oss for å fjerne belegg og legge laminat, før vi satte inn garderoben. 
I helgen har jeg vært med å legge gulvet og det er alltid artig å lære noe nytt.


Oppussing av ledig rom


Hvis du ikke har lagt gulv før, bør du være med å legge det, for det var morro.
Veggene er malt i fargen morgendis: S 1500-N(lys grå). Alt er malt i samme farge. 





Etter å ha et slett gulv, legges underlaget før laminaten. 

Det er viktig å ha litt plass på kantene, siden gulvet kan utvide seg i forskjellige temperaturer. Da slipper du at gulvet bulker seg. Så husk å les bruksandvisning. 





Laminat gulv

På grunn av at alle de andre gulvene er ganske lysebrune ellers i huset, valgte jeg noe med litt brunt i, så det ikke ble for stor forskjell. Laminaten har også litt grå farge i seg. Jeg har lyst å legge dette i gangen og stuen også. Slik at det kan bli mer helhet. Men det vil tiden vise, om det blir noe av. 





Gulvet ble ferdig i går kveld og listing er også gjort. Nå gjenstår det å kjøpe inn garderobe på Ikea. Den har vi fått tegnet ferdig på nettet. 

Videre interiørplanlegging med ønske om tips.


Rommet er ca 3x 3.20. Med et vindu. Tanken er å ha dette rommet som et gjesterom når vi får overnattingsgjester. Utfordringen er at jeg kunne tenkt meg en hvit sovesofa/sjeselong. Denne tenkte jeg å sette i hjørnet på det øverste bildet som dere ser. Men, men, men. Jeg har kun plass for 2,05 under vinduet og 2.30 på den andre veggen. Har dere noen gode tips til meg på hva jeg kan gjøre med et gjesterom?

Ønsker dere en flott uke videre og håper noen kan tipse meg på noe lurt på dette rommet.

For dem som lurer på stuen og sofaen jeg ikke liker, jobber vi med dette også og er langt i fra ferdig. Jeg vil legge ut bilder når vi er litt lenger på vei.


Klem fra Anne Line


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...