Idemyldring i nr 9



mandag 6. april 2015

Vårplanting


Håper dere alle har hatt noen flotte påske dager. Jeg har blant annet benyttet fridagen til å plante noen urter. 


Urter og chilli




Valget har gått på koriander og chilli. Chilli er vel ikke noen urt, men et krydder jeg er veldig glad i. Chilli har jeg aldri prøvd før, så det blir spennende. 

Koriander frøene hadde jeg liggende fra før, etter thailands reise for noen år siden. Håper det spirer og gror like godt denne gangen, som for noen år siden. 





Chilli og Koriander i krydderjord, plantes i dag





Jeg har også valgt å gå for krydderjord i år. Dette må vel være bra.





Tips fra Pinterest

Jeg har blitt veldig glad i pinterest, og får mange ideer og tips derfra. En av ideene jeg har prøvd er denne på bildet under

Dette er en stein fra avokado, som har stått i vann i ca 4 uker nå. Det sto at den skulle få røtter etter ca 8 uker. I dette vannglasset har det ikke skjedd noe enda, så jeg får vente spent videre. Vannet fyller jeg på og bytter ut litt innimellom.




 Avocado stein som jeg har satt tannpirker i. 





Ønsker dere en fin siste påskedag videre.


Klem fra Anne Line




3 kommentarer:

  1. Det er så koselig å så slikt selv :)

    Men hi hi- var det deg det var. Du kan tro jeg tenkte- hvem er det som har grønne skilt :) Godt jeg fikk svar da. Finn har jobbet hele påsken han- så vi har vært hjemme. Kaka bakte jeg til Finn sin 50 årsdag i mars- så det bildet var "gammelt" :)

    Ønsker deg en nydelig uke Anne Line

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  2. Er så kjekt å kunne være selvforsynt med litt krydder og grønnsaker.
    Jeg har plantekasser i hagen der vi gror litt av hvert, jordbærkassen er nok favoritten her i huset;)
    Artig å se om det funker med avokadoen, har sett flere som har prøvd men har ikke hørt noe mer.
    Du får gi oss rapport;)
    Fine dagen til deg;)
    Klem Silje Marie

    SvarSlett
  3. Kjempe gøy å dyrke litt selv, men må innrømme at jeg ikke har så veldig grønne fingre så har blitt en del mislykkede prosjekter ;) Har selv prøvd med avokadosten, og de begynte å få røtter etter ca en uke eller to, men hadde mange stener i glass for det var ikke alle som fikk røtter. Har en nå en litt halvsliten avokadoplante i vinduet som er ca 20 cm høy, så det går an å få til med litt tålmodighet. Lykke til med plantingen :)

    SvarSlett

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...