Idemyldring i nr 9



søndag 18. august 2013

Litt oppussing i gjestehytta

En søndag med regnvær, blir tilbrakt innendørs. Da passer det perfekt å fikse litt i bildene, og lage et blogg innlegg. 
Denne gangen blir det gjestehytta som står for tur. Vi pusset opp litt i forrige uke. 

Gjestehytta

Slik ser gjestehytta ut i dag. Det er mye som skal ordnes både utvendig og innvendig. 




Gjestehytta er ca 25-30 kvm tilsammen. På venstre side på bildet under, er inngangen til bad og wc.  Inngangen til resten av hytta er mot høyre. 




Jeg har bedt et par firmaer om å gi meg en pris på rehabilitering av taket. Det blir spennende å se tilbudet de kommer med. 

Jeg har også begynt å skrape de utvendige veggene, slik at hytta får ny og bedre farge. Tror ikke at det vil bli noe mer jobbing med dette før til neste år. 

Disse bildene av gjestehytta, tok jeg tidlig i våres. 



Slik så gjestehytta ut innvendig





Et oversiktsbilde på hvordan gjestehytta så ut, rett etter at jeg kjøpte hytta i Sverige. Den lange planken som ligger på gulvet på høyre side, har vi tatt inn fra kjelleren i hovedhytta. Den er tørr og kan sikkert brukes til noe. I dag er planken plassert på loftet i hovedhytta, etter at vi fikk isolert der. 



Soverommet i gjestehytta, før og etter oppussing.




Det er lagt tynnpanel i soverommet. Vi har også fått revet et skap som var selv bygd, og tok mye plass. Rommet fikk også en ny lufteluke oppe på veggen på høyre side. 


Skapet i soverommet under, ble revet.

På høyre side av soverommet, ser dere skapet vi fikk revet. 




Ny farge på flisene ved ovnen. 

Jeg har aldri malt fliser før, så jeg fikk råd om å bruke heft grunning først, før oljefarge. Jeg har valgt en hvit blank oljefarge.  

Før og etter maling av fliser




Jeg skal pusse over messing listene og skru de på igjen. 
Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med gulvbelegget, for det har flere stygge flekker. Det er limt fast fra før, og sikkert vanskelig å få det bort. 

Er det noen som har noen tips vedr. legging av nytt gulvbelegg? Bør man ta bort det gamle, eller kan man legge det oppå det som ligger der fra før?

Det blir pause i oppussingen innvendig i gjestehytta, til taket er rehabilitert. Håper på et bra tilbud av et firma og at de får gjort det i løpet av høsten.

Ellers i dag, skal jeg rydde bort sommerklærne. Det har vært en fantastisk sommer, og det blir nok litt vemodig å rydde de bort. 

Hva slags planer har dere i dag da.

Ønsker dere en god søndag videre:-).

Klem fra Anne Line









2 kommentarer:

  1. Så flinke dere er :) og malt flisene, det har jeg også lyst til men har liksom ikke turt. Men skal nå fortelle at du også har gjort det.


    Kamera jeg bruker er mobilkamera Samsung 3 og Olympus hybrid kamera.



    Ønsker deg en fin uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. Så fint det ble! Vi også pusser opp leiligheten som vi skal selge, det er kjekt å se noe begynne å bli ferdig etter mye arbeid :). God søndags-kveld!

    SvarSlett

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...