Idemyldring i nr 9



tirsdag 20. mai 2014

DIY, Små prosjekter

Hei alle sammen. 

Mens kara holdt på med taket, drev damene med små prosjekter på hytta. 

Små prosjekter


Jeg hadde kjøpt et par små hus på kremmerhuset, og var ikke fornøyd med den gul hvite fargen. Så husene ble malt hvite. Nå ligger de til tørk, til neste gang jeg kommer på hytta. 





Jeg fant også et par gamle planker jeg malte hvite. Plankene skal jeg skru  kroker på. Den ene skal på hytte badet, mens den andre skal jeg ha i gangen. 


Ny tapet

Tapeten inne i husene passet heller ikke til mine fargevalg. Så jeg fant noen 1 meter med tapeter på Stuva butikken i Karlstad. Det var noen tapeter som Stuva butikken hadde fått som rester, og jeg betalte 15,-kr for stk.




Jeg kjøpte tre stk,  det var vanskelig å velge. Det var flere som var fine. 

Tapet valg til husene

Jeg skal tapetsere husene med disse to, på bildet under. Føler at det kan bli litt maritimt og sommerlig. 


 Er det noen som vet hva slags lim, tapetlim jeg bør bruke?





Gleder meg til å få gjort det og se resultatet. 

Planke rester, etter bygging av hyttetak.


Når kara laget hyttetaket, ble det en god del rester av plank. Disse laget damene en krakk av. Jeg fikk prøvd meg på elektrisk sag, og det var artig. 





Krakken er så å si ferdig og står i gangen i hytta. Mulig jeg skal lage en hylle til i den. Jeg har desverre ikke bilde av den med Canon kameraet, kun mobilbilde som jeg ikke har lagt inn. 


Varmt og fint vær.

Vi var utrolig heldig med været når hytte taket ble lagt. For damene og barna  ble det også en tur til stranden, der vi koste oss. Ellers ble det en del handling på XL bygg i karlstad, for ofte manglet kara noe, som damene handlet.  




Mye arbeid gjenstår.

Det er mye maling utvendig som må gjøres fremover på hytta. Jeg må blant annet få malt vindskyene før det settes opp takrenner. Blir det hytte tur til helgen, får jeg håpe på fint vær.

Ønsker dere alle sammen en riktig fin uke videre. 


Klem fra Anne Line













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...