Idemyldring i nr 9



torsdag 17. juli 2014

Gjenbruk på hytta

Hallo alle sammen. Jeg er godt inne i første ferieuken min, som har blitt tilbrakt alene på hytta. Ikke misforstå, for jeg storstrives i mitt eget selskap:-)
I morgen skal jeg hente min kjære i Norge, for så å reise tilbake hit. 

Det er nok å gjøre her på hytta. Selv har jeg kost meg i finværet, malt litt vegger, trent, tuslet ute med hage og blant annet plukket blåbær. 

Gjenbruk kan være kreativt.


Denne benken har nok blitt brukt til å sløye fisk. Bildet er tatt fra baksiden. Jeg tok ned den øverste delen, for den kunne jeg jo sikkert bruke til noe?





De nederste hyllene rettet jeg opp, og nå har jeg malt den hvit. Tror nok denne skal få plass på en tom ute vegg på hytta. Det kommer sikkert bildet av den ferdig på veggen, etterhvert:-)





Brukt kjøp

Denne var rosa/orange med litt skrift, og er nå snart hvit. Denne skal jeg bruke til å ha verktøy i på hytta. Passer fint til hammer o.l.





Malt kommode.

Når jeg først var i gang med maling, tok jeg også å malte kommoden som skal være på gjeste soverommet. For meg er det nok med å male det som vil synes. Skuffene er også malt et par strøk. 





Noen av bærene som finnes på hytta. 

Jeg tok bort litt blomster og buskas jeg ikke ønsket her på hytta, og da dukket det opp en søt liten bringebærbusk. Denne får stå og bærene skal nytes.

Bringebær



 Blåbær

Jeg har også en god del blåbær på tomten. I dag tidlig var jeg ute og plukket litt. For meg er det balsam for skjelen og plukke blåbær. 
Det gir meg så mange gode minner fra blåbær turer, jeg har hatt som liten jente. Bortsett fra en blåbærtur med broren min, der han var uheldig å tråkket på jordveps, og det krydde av veps rundt oss. Jeg kan ikke huske at jeg fikk noen stikk, men brodern fikk en del. Stakkars han den gangen. Han husket det ikke, og det er jeg som har fått angst for veps:-).




Tanker dukker opp

Jeg solte meg litt på solsengen, og da tenkte jeg at jeg skulle trengt et lite bord ved siden av solsengen. Lurer på om jeg skal ta en titt i materialene, før min kjære kommer og bruker opp alt:-). Så nå må jeg gi meg for denne gang, for tiden løper av gårde:-).

En fortsatt riktig god sommar til alle bloggere der ute. 


Sommer klem fra Anne Line







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...