Idemyldring i nr 9



tirsdag 19. november 2013

Feiring av nytt hytte tak

Hallo alle sammen. Som jeg tidligere har skrevet, ventet jeg på restaureringen av taket på gjeste hytta. Nå er det endelig gjort, og dette kan feires med litt søtsaker.


Pyntet cupcakes





Gammelt tak på gjeste hytta


På bildet under kan du se det gamle taket på gjestehytta. Det var også noe råte i en bjelke og noen andre planker under taket. 





 Nytt tak på gjestehytta


De har lagt singel tak, for det var ikke lovlig å ha det taket som lå på fra før. De har byttet det som var vått og råte under taket. Jeg får 10 års garanti på taket fra firmaet.




Til våren skal vi få malt hytta, jeg har fått skrapet en del av veggene. Vi skal også fortsette med oppussingen inne i hytta. Det er en utfordring med falumaling, grunnet innholdet i den. Så man kan ikke male over med hvilken som helst maling. 


Før og etter 




Vi kommer nok ikke å reise noe mer på hytta nå, før til våren. Nå er i hvertfall taket på gjeste hytta trygg, og det var godt å få ordnet. Da får man bare vente på regningen for jobben.

Ønsker dere en flott uke videre.



Klem Anne Line




3 kommentarer:

  1. Så koselig at du la igjen noen ord på bloggen min :)

    Det er en fin blogg du har her, med flotte bilder og mye inspirasjon. Og er det noe jeg trenger for tiden med vårt store renoveringsprosjekt så er det tips og ideer til interiør og ulike løsninger.

    Ønsker deg en fin uke :)

    SvarSlett
  2. Hei på deg :-)
    Så kjekt du stakk innom meg.
    Utrolig flott blogg du har :-)
    Kjekt å ha et slikt ferie sted, gleder meg til å følge deg videre :-)
    Jeg var med legen idag og jeg har betennelse i bekken og rygg.Skal gå på noe bet.dempende.Håper jeg blir bra til jul ☆★☆

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Fira med godsaker, det gör ni helt rätt i. Hihi.
    Jättevackra cupcakes!

    Ha en fin kväll!
    Kram Mia

    SvarSlett

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...