Idemyldring i nr 9



lørdag 30. november 2013

Førjul stemning på Hadeland glassverk

I går brå bestemte jeg meg å reise til Hadeland glassverk, siden jeg hadde fri. Følte jeg trengte litt julestemning. Jeg tok noen bilder som du kan se under. 


Hadeland glassverk


Hadeland glassverk består av mange bygninger. Her kan du handle alt fra glass, pynteting, service, duker, interiørting og finne mange gaver. 

Det var faktisk litt sne på bakken også.





Interiørhuset



Interiørhuset ble mitt første stopp. 






 Her var det puter, møbler og mange pynteting. Jeg valgte ut noen få bilder fra huset.









 Reinsdyr 





Stol med mange puter.


Mange har fridager i julen, mens andre skal jobbe. Å slappe av i en slik stol når man har fri, hadde vært deilig. Legg merke til det hvite fatet med ben på også, som står ved siden av stolen. 





Honninghuset


Huset ser dere på det første bildet på innlegget. Her kan du kjøpe mange forskjellige produkter som er laget av honning. 




Forskjellig flytende honning.





Det var også nøtter av forskjellige slag.



Glasshuset


Det var mange pene ting i glasshuset. Selv kjøpte jeg noen glassengler, som du kan se på bildet under huset. 







Andre hus på glassverket.


I et av de andre husene kunne man få kjøpt service og blant annet lin duker. Jeg har allerede kjøpt lin duk og løpere herfra for et par år siden, og er kjempe fornøyd med dem.

Under ser dere et par av de pyntede bordene fra huset.

  




Andre hus på tunet


Jeg mener at det var i kjelleren her, jeg fikk se inspirerende juletrær. Man kan også handle forskjellige ting.




Pyntet juletrær



Litt rosa pynt på treet.



For meg så blir nok disse juletrærne litt amerikansk. 


I andre etasje, var det pepperkake utstilling fra huset på glassverket. Her kunne du stemme på det du likte best. Bildet ble så mørkt, så jeg har valgt å ikke ta det med. 


Vaffelhuset



En pause i handlingen kan man ta i det koselige vaffelhuset. Her kan du få kjøpt vaffel og kaffe. 




Kramboden



Jeg avsluttet besøket i dette huset. Her fantes det diverse matvarer og andre gaveartikler(blant annet greene gate service). Det finnes også en restaurant ved siden av huset. Selv kjøpte jeg nykvernet kaffe med smak og gode gammeldagse sukkertøy, som en venninne av meg skulle få på jobben sin. 




Jeg reiste videre til Gran sentrum for å hilse på en venninne, og selvfølgelig levere sukker tøyene. Hun jobbet i klesbutikken til kl 15. Her endte jeg opp med å kjøpe en varm og fin dun kåpe.Deretter ble det kaffeslabberas til 16.30. Så koselig. 


Etterpå kjørte jeg hjemover og bestemte meg på veien å reise innom Strømmen storsenter. Flere gaver ble kjøp inn til jul. Jeg var hjemme litt over kl 21.00 på kvelden.


Har dere noen forslag for å få julestemning? 

Hva synes dere om dette innlegget?


I dag tenkte jeg å besøke Snoka på Granli(Hedmark)og deretter reise til julemarked i gamlebyen i Kongsvinger. 

Men etter en lang dag i går var jeg sliten. Jeg bestemte meg for å være hjemme og gjøre klar huset til 1 advent. 


Jeg fikk også vite av min kjære at det blir pakke kalender på meg i år også. For han spurte om jeg kunne kjøpe inn gavepapir i går. 

Ønsker dere en flott helg og en riktig god start på advent tiden. 

Mulig det blir et blogginnlegg om advent kalenderen senere, slik som i fjor.



Klem fra Anne Line





















1 kommentar:

  1. Det så ut som en flott tur Anne- Line :) er jo så koselig der på Hadeland

    God helg

    Klem Monica

    SvarSlett

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...