Idemyldring i nr 9



fredag 8. mars 2013

DIY, Penne-holder

Hei alle sammen. Før jeg reiste på kveldvakt i dag, laget jeg en penne-holder som jeg skal ha på hytta. Jeg brukte en champignon blekkboks, og vasket den ren. 
Jeg hadde litt gammel tapet som jeg limte på og dekket boksen med. 

Champignon boks til penne-holder




 Jeg tok på et par strikker og en klesklype, og lot limet tørke en stund. 





Etterpå klippet jeg til en remse av lyseblå tapet, og limte et fløyels bånd oppå tapeten igjen. Deretter la jeg på knapper for å finne ut hvordan jeg ville ha de over fløyels båndet. Når jeg bestemte meg for hvordan jeg ønsket å ha de, limte jeg disse knappene på. Knappene kan syes på, hvis man ønsker det. 

Pynten er limt på boksen





Så var det bare å fylle boksen med det man måtte ønske



Jeg valgte en fjærpenn, saks og noen andre penner. 





Denne pennen har jeg ikke laget selv, men kjøpt. Under ser dere nærbilde av fjær.  





Enden av fjæren ser dere under bildet. Fine sjatteringer:-)





En saks er kjekk å ha i en penne-holder. 





Slik ble boksen ferdig fylt


Det er artig å være litt kreativ av og til. Har du planer om å lage noe i helgen?

Ønsker dere alle en riktig god helg. Selv skal jeg jobbe i morgen. Søndag blir det en tur til boligmessen på Hellerudsletta, for å få inspirasjon og tips. 


Klem fra Anne Line 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...