Idemyldring i nr 9



mandag 8. juli 2013

Sommer og grill-kos på terrassen.

I helgen har det vært et fantastisk vær, og jeg fikk solt meg og grillet på terrassen på lørdag. Vi er så heldige og har solen til halv ti på kvelden her hjemme. På hytta forsvinner solen rundt seks på kvelden. Det var godt å ha en helg hjemme, slik at man får gjort litt der også. 

Klart for grilling





Vi fikk koselig besøk på kvelden.  Puter og andre ting var satt frem.  

Jeg fikk også fylt på lampeolje på lykten, slik at den var klar til å tennes.








Limonade ble servert

I fjor laget jeg limonade essens, som jeg hadde fryst ned. Oppskriften på essensen,søkte jeg frem på nettet. 
Det er lettvint å ha i fryseren. Det er bare er å ta opp, tine, fylle på kaldt vann og noen isbiter. Perfekt drikke på en varm solskinnsdag. 
  



Asparges penslet med olje og litt salt.

Et par minutter på grillen, så er de ferdige. Dette er så godt ved siden av kjøtt eller andre ting som blir servert. Dette er nok min favoritt, når det gjelder tilbehør til grillmaten.  



Planter på terrassen


Oliventre


I fjor kjøpte jeg et oliventre, som jeg dessverre ikke klarte å stelle riktig, slik at det overlevde. Men noe er lært, så jeg har kjøpt et nytt i år. Dette oliventreet er mye mindre. 




Det er faktisk små oliven på det også.





Lavendel 

Jeg har plantet lavendel i en av urnene, sammen med stemor. Lavendel er en av favoritt duftene mine.





Min lørdag ble perfekt med soling, grilling og hyggelig selskap. Søndag ble det  ikke noe soling i hagen, da det var andre ting som sto på programmet. 

Nå blir det noen dager med jobbing, før jeg reiser på hytta igjen på torsdag kveld. Jeg håper på fint vær:-). Kameraet blir med meg, og jeg har jo lovet noen bilder fra gjeste soverommet som er ferdig pusset opp:-). 

Ønsker dere alle en riktig god uke videre. 


Klem fra Anne Line




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...