Idemyldring i nr 9



onsdag 25. juli 2012

Ny kameralinse/objektiv og bilder av domino brikker i interiøret.

Hei alle sammen. Her om dagen kjøpte samboeren min et nytt objektiv til kameraet som vi har. Vi har et Canon 450 D, som jeg prøver å lære meg mer og mer av. Objektivet min kjære kom hjem med var et Zoom EF-S 55-250 mm. Det vil si at jeg kan zoome mye lenger nå, spesielt på det som er langt unna. 
Jeg ble så glad. Dette var kjempe kjekt. Så tusen takk til min kjære. 

Jeg måtte teste det i dag og se hvor langt frem jeg kunne stå. Derfor har jeg tatt noen bilder av domino brikker, jeg kjøpte her om dagen. Dette domino spillet ser ut som er laget i marmor. Vi skal spille med det til uken, da vi får låne en jakt hytte i skogen, nær Svenskegrensen der samboeren min jakter elg.  
Jeg er ganske så nybegynner når det gjelder å lære meg kameraet. 

Domino brikker kjøpt på møbelbutikken Studio Slettvold i Lillestrøm 


Jeg synes boksen var så fin og den passer så godt som pynt også, i interiøret.

Åpen domino boks


Jeg har justert litt i fotoprogrammet, slik at det ble litt klarere og lysere bilder. Dette er også noe jeg prøver å lære meg litt og litt av. Jeg bruker for det meste windows live fotoprogrammet. Jeg har så vidt prøvd meg litt på adobe fotoshop element også, som vi har. 



Å ta bilder og lære seg dette, er kjempe spennende og moro. Jeg må også innrømme at det krever en stor dose  tålmodighet og mange bilder før man blir sånn passe fornøyd. Når du da laster inn bildene på PC, ser man alt man burde gjort annerledes:-). Da er det greit å ha et fotoprogram og få rettet opp i noe på bildet.
Kameraet med begge objektivene, skal garantert være med på hytte turen neste uke. Hytten har verken innlagt vann eller strøm:-). 
Jeg ønsker alle mine lesere en flott onsdag kveld videre og setter pris på kommentarer til bloggen min.


Etter hytteturen

Hytteturen var opplevelsesrik og hytten hadde solcelle panel. Det hjalp litt. Det var både kjøleskap med fryser og en gasskomfyr der. Ikke innlagt vann. 
Vi var heldig med været, da det både var sol og litt regn av og til. Kanskje jeg skriver litt mer om hytteturen i skogen en annen gang.

Når det gjelder dominobrikkene ble jeg overrasket. Uff, dette hadde jeg ikke undersøkt før kjøpet. Når brikkene lå på bordet med de sorte prikkene ned, skinte de sorte brikkene igjennom, slik at du kunne se hvor mange prikker de hadde. Uff uff, det ble jo litt juks:-). Her har jeg en jobb å gjøre. Jeg må dekke baksiden på hver og en brikke slik at de sorte prikkene ikke synes igjennom. Dette var ikke det gode kjøpet. Dominobrikkene er mer til pynt enn bruk. 

Klem fra Anne Line 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...