Idemyldring i nr 9



lørdag 13. oktober 2012

Håper noen kan bidra med gode råd vedrørende hytta

Før og etter nedklipping av planter

Har vært en tur på hytta og klipt ned noen planter. Under ser dere før og etter bildet.



Anne Line trenger noen gode råd

Grunnmuren på hytta er bygd på berg. Berget går ca 1/3 under krypgrunnen. Her renner det regnvann inn i krypgrunnen fra berget. Har fått lagt på værbestandig plast over berget/fjellet og satt inn en luftavfugter i krypgrunnen. Se bildet under der hvor fjellet er. 


Den tidligere eieren har støpt en kant opp mot grunnmuren, uten at det stopper vannet som renner inn. Hva tror dere man kan gjøre selv, for å lage en løsning på vannet som renner inn under grunnmuren? 

Jeg har lyst å lage en stor veranda/platting fra døren. Et forslag har vært å lage "plater" under verandaen som heller litt nedover og utover mot fjellet, slik at regnvannet renner ut fra huset. Hva tenker dere om dette? Det er vanskelig å få drenert selv, når det er fjell. Der det ikke er fjell, er det greit å få drenert. 

Jeg trenger flere løsninger og håper noen kan være behjelpelig.

Innkjørselen til hytta




Har dere noen gode råd til hvordan jeg kan gjøre det pent her?

Denne helgen er min kjære på elgjakt, så da blir det ingen hyttetur når jeg ikke har bil. Det blir også deling og pakking av en halv elg etterhvert. 

Neste helg skal vi en tur på hytta igjen. Jeg skal male det andre strøket på det ene soverommet, og en vegg der jeg skal ha spisestuen. Bilder kommer nok litt senere. 

Ønsker alle mine lesere en flott helg videre og jeg takker masse på forhånd  for alle gode råd jeg kan få fra dere. 

Klem fra Anne Line



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...