Idemyldring i nr 9



lørdag 27. oktober 2012

DIY. Forskjellige ting

I dag er det lørdag, og det har vært en kreativ dag med sying. 

Jeg hadde en gammel hvit skinnjakke på loftet fra 80 tallet, som jeg ikke har klart og kvitte meg med. Det er jeg glad for nå. Nå kan de gode minnene fra denne tiden leve videre. 

Fra en hvit skinnjakke til en skinnpute






Jeg har sydd på glidelås også for første gang. Det var litt plundrete, men det gikk. Jeg brukte bakstykket/ryggen på den hvite skinnjakken.



Det er sikkert mange som har noe de ønsker å bevare, grunnet de gode minnene. En god ide er å sy noe nytt av det. Hva synes dere om resultatet?

Fra gardin til putetrekk og løper

Jeg kjøpte en 160 lengde gardin på Kid interiør for halv pris. Dette ble resultatet fra gardinen. 




Disse putene og løperen skal jeg ha på hytta i Sverige. Under ser dere nærbilde av mønsteret. Jeg likte fargene så godt. 




Det som mangler nå, er noen trykk knapper i putene og få fylt de. 





En reise sy veske


Jeg har også fått sydd ferdig et annet prosjekt jeg tidligere hadde begynt på. Denne skal fylles med sysaker jeg kan ta med meg på reiser.




Dette er forsiden på vesken, med et strykemerke jeg har sydd på og et bånd rundt. Jeg har også sydd på et par knapper ved siden av strykemerke. 





Vesken har jeg foret med et rutete stoff jeg hadde fra før og sydd på noen trykk knapper. Her kan jeg fylle vesken med sysaker og ta med på reisen. 





Nå er det middags tid her i huset, og det blir rester fra elgsteken i går. 

Ønsker dere en flott helg videre.

Klem fra Anne Line
 






1 kommentar:

  1. Godt gjort av symaskinen din å klare å sy skinn- den ble fin den puta :) det andre også !

    God natt og fin søndag til deg !

    Klem Monica

    SvarSlett

Tusen takk for den koselige kommentaren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...